divendres, 26 de novembre de 2010

He estat a Blanc

Com ja vaig comentar en una entrada anterior, a través del blog Ateneu Popular, vaig aconseguir una entrada per assistir a les conferències de Blanc, Festival de Disseny Gràfic de Catalunya. Doncs hi vaig anar, i el dissabte 13 de novembre vaig passar el dia a l'auditori del Neàpolis de Vilanova i la Geltrú, envoltada de bon ambient, d'humor i sobretot, de molt talent.

Vaig arribar a mitges de la primera conferència, la d'America Sánchez (llàstima), però desprès d'aquesta en van venir moltes més. A les 11:00 tres estudiants van presentar els seus projectes de final de carrera: Lucía Castro, d'Elisava, va presentar la revista Panoptic; Mau Mogó d'EINA va presentar la web de recollida de dades Quorum; i Gemma Planas de Bau, que va presentar el llibre del temps. Tots tres molt interessants i ben resolts, però personalment, crec que podrien millorar en la manera d'explicar-los.

Desprès Hey Studio, un estudi de Barcelona, van fer la presentació Back to Basics, 1960-1970, una interessantíssima conferència on van parlar de l'evolució tecnològica en el mon del disseny, de la societat de consum i van fer una comparació dels seus treballs amb els que es feien durant aquest període amb tècniques com l'abstracció geomètrica, la il·lustració, la utilització de tipografies de pal sec i el color.


Seguidament l'agència de publicitat Shackleton va presentar algunes de les seves campanyes: el pueblo en el que nunca pasa nada, mejoresporesideas.com, Quique the Head i Pídeselo a Al Gore, explicant el procés de treball que segueixen i els resultats de cada campanya.

A les 14:30, aproximadament, vaig anar a dinar, al Bar del mateix edifici Neàpolis: Sopa de peix, fideuà, pa, aigua i gelat = 15 €! Molt bo, però molt car... I a les 16:00h... torne'm-hi!

Va ser el torn de Laura Meseguer, dissenyadora de Barcelona, especialitzada amb tipografia, i que va donar una conferència molt interessant: El gusto por el lettering. En ella va parlar sobre el lettering, la seva història i els seus usos, el fotolettering, la tipografia intel·ligent, i va donar alguns recursos interesants com House Industries.
I tot seguit, els germans Mingarro, o el que es el mateix, Broshmind Studio, un parell de showmans! però grans il·lustradors, que a més de parlar-nos sobre els seus treballs, ens van ensenyar imatges del seu estudi, de la vida que hi fan, i fins i tot els vídeos que grabaven quan eren petits! absolutament genials! I per acabar la seva ponència, fan fer un concurs entre la gent del públic que consistia en una partida de lluita lliure amb la play Satation, i qui eren els personatges...? ELLS!
Desprès d'aquesta destornillant conferència van fer un break que vaig aprofitar per acomiadar-me de Vilanova fins l'any vinent. De 19 a 21, encar hi havia programades tres conferències més que jo ja no vaig veure, (Jonás Gómez-Crane, Bendita Gloria i Cla-se) però vaig marxar amb molt bon sabor de boca, i amb moltes ganes de repetir en la propera edició.

Des d'aquí, gràcies als organitzadors de Blanc per oferir una activitat tant gratificant de dissenyadors a dissenyadors, i gràcies a Ateneu Popular per invitar-me.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada